5 sposobów na zwiększenie zaangażowania pracowników w Twojej firmie

Według sondażu Gallupa, przeciętny pracujący Amerykanin jest w swojej pracy przez 47 godzin tygodniowo, czyli prawie cały dzień ponad standardowy harmonogram 9-5. 39% badanych twierdzi, że pracuje 50 lub więcej godzin tygodniowo. To znaczna część życia człowieka. To zrozumiałe, że większość pracowników ma wyrobione zdanie na temat swojej pracy i firm, w których pracują, zarówno pozytywne, jak i negatywne.

Firmy starają się, aby ogólne doświadczenie zawodowe było pozytywne, a pracownicy zaangażowani. Chcą, aby godziny spędzone w ich murach inspirowały pracowników do pokonywania dodatkowych mil i wkładania 110% w to, co robią. Przeciwna sytuacja, czyli brak zaangażowania, wiąże się z szeroko zakrojonymi kosztami, których organizacje powinny unikać: utrata produktywności, osłabienie obsługi klienta, wzrost liczby dni chorobowych i inne to jedne z konsekwencji braku zaangażowania, które zostały udowodnione w licznych badaniach.

Istnieje szereg strategii, które organizacje przyjęły w celu poprawy zaangażowania pracowników, a w ciągu ostatnich kilku lat są one coraz bardziej widoczne, zwłaszcza od czasu pierwotnego przełomowego badania Gallupa z 2012 roku, które wykazało, że zaangażowanie spadło o około 30%.

(Źródło: Gallup, State of the Global Workplace Report, 2013)

Wiele z nich przyjęło podejście Doliny Krzemowej, zapewniając udogodnienia w biurze, takie jak stoły bilardowe i zimna kawa z kranu lub znacznie łagodząc dress code. Zwłaszcza w młodszych firmach takie rozwiązania są nadal bardzo modne.

Jednak firmy powinny zacząć od prostszego podejścia, zajmując się samą pracą, aby upewnić się, że podczas wykonywania codziennych zadań pracownicy wiedzą, że ich głos jest słyszany i że odgrywają wartościową rolę. Żadna ilość dodatków nie uratuje zaangażowania, jeśli pracownicy będą się zastanawiać, dlaczego wykonują podstawowe funkcje w swojej pracy.

Dlatego polecamy 5 poniższych sposobów na zwiększenie zaangażowania pracowników w Twojej firmie.

  1. Zapewnij odpowiednie narzędzia i technologię
    To ważny i konkretny pierwszy krok do poprawy zaangażowania pracowników. Żyjemy w czasach, gdy narzędzia do każdego aspektu życia zawodowego są powszechnie dostępne do pobrania. Od intranetów po oprogramowanie do zarządzania projektami, technologie te ułatwiają współpracę i precyzują oczekiwania, by wymienić tylko dwie z wielu korzyści. W czasach, gdy coraz więcej pracowników pracuje zdalnie, telepracując lub uzyskując dostęp do systemów z domu, technologie oparte na chmurze, takie jak mobilny intranet, również zapewniają, że są oni wyposażeni i mają możliwość wykonywania swoich zadań.

    Narzędzia te pokazują pracownikom, gdzie wpisują się w większe cele zespołu i firmy, dając im poczucie celu we wszystkim, co osiągają. Zapewniają, że wydajność pracowników jest oceniana na podstawie jakości wykonanej pracy, a nie godzin spędzonych przy biurku. Łączą również pracowników z innymi osobami, których umiejętności powinni wykorzystać, aby osiągnąć swój najwyższy potencjał.

    Innymi słowy, właściwa technologia może usunąć bariery dla wydajności wszystkich pracowników, jednocześnie pokazując im, jak cenne dla firmy są ich osiągnięcia.

Interesuje Cię, jak możesz usprawnić współpracę pracowników w cyfrowym miejscu pracy? Najnowszy eBook firmy Interact omawia rolę, jaką technologia może odegrać we wspieraniu firmy w osiąganiu jej strategicznych celów.

  1. Wyrażaj uznanie tam, gdzie jest ono należne
    Ten punkt łączy się z ostatnim, ponieważ, jak już wspomnieliśmy, technologia może odegrać dużą rolę w docenianiu pracowników.
    Wyobraź sobie, że trudzisz się dzień w dzień, nigdy nie rozumiejąc, na co poszły Twoje wysiłki i nigdy nie dostając tyle, co "dziękuję" lub "dobra robota". Jak myślisz, jak bardzo byłbyś zaangażowany? Niestety, jest to rzeczywistość dla większej liczby osób niż firmy chciałyby prawdopodobnie przyznać.

    Świadomość tego, nad czym pracują i co osiągają pracownicy, to duża część walki o większe zaangażowanie. Sama świadomość, że ktoś inny docenia ich i ich pracę, wystarczy, aby pracownicy włożyli w nią znaczący i szczery wysiłek. W rzeczywistości 69% pracowników twierdzi, że pracowaliby ciężej, gdyby byli bardziej doceniani.

    Istnieje wiele sposobów na okazanie tego uznania. Niektóre firmy dziękują za pośrednictwem swoich intranetów, wykorzystując programy nagród, które zarówno dają pracownikom materialne lub pieniężne wynagrodzenie, jak i publicznie pokazują ich osiągnięcia.




(Źródło: Interact)

  1. Ulepszanie swojej przestrzeni fizycznej
    Wiem, że to może być sprzeczne z wcześniejszym stwierdzeniem, że fantazyjny komfort w stylu Doliny Krzemowej to nie wszystko. Jednak z tego trendu można się czegoś nauczyć. Fizyczna przestrzeń biura ma znaczenie. Od mebli biurowych po rodzaj oświetlenia, pracownicy nie powinni czuć, że są zamknięci w klatce, kiedy są w pracy.

    Dni boksu są już za nami, z otwartymi planami pięter i nowocześnie wyglądającymi meblami biurowymi, takimi jak współczesne stoły i krzesła biurowe, odgrywającymi obecnie ogromną rolę w kształtowaniu wyglądu i atmosfery w projektowaniu biur. Ten nowy styl jest nie tylko mniej surowy i reguralny, ale także sprzyja współpracy. Pozwalając pracownikom na interakcję ze sobą w bardziej zrelaksowanym i przyjaznym środowisku, ułatwiasz drogę do pracy zespołowej.

    Innym aspektem wykorzystania przestrzeni fizycznej do promowania zaangażowania jest umożliwienie, a nawet zachęcanie do pracy zdalnej. Żyjemy w świecie, w którym pracownicy coraz częściej domagają się możliwości pracy z dowolnego miejsca, a internet umożliwia im to bez utraty czegokolwiek w zakresie współpracy czy produktywności.
    To, w połączeniu ze świeżym projektem biura, może być bardzo potężne. Wiele osób czuje się bardziej produktywnie w domu, ale tylko wtedy, gdy ma możliwość pójścia do biura również rano. Zapewnienie, że oba te wybory zapewniają pozytywne doświadczenie pracy sprawia, że ludzie są znacznie szczęśliwsi idąc do pracy każdego dnia.

(Źródło: OfficeSnapshots.com)

  1. Podkreślaj osiągnięcia, a nie przepracowane godziny
    Jak już wcześniej podkreślano, Amerykanie pracują średnio znacznie powyżej tradycyjnego 40-godzinnego tygodnia pracy. Podczas gdy niektórzy dobrze wykorzystują ten czas, wiele osób przebywa w swoich biurach przez te dodatkowe godziny po prostu dlatego, że wywiera się na nich presję, aby byli obecni. Te godziny, które spędzają w pracy, nie będąc produktywnymi, nie wnoszą nic do organizacji i sprawiają, że ludzie czują się uwięzieni lub mają pretensje.

    Z drugiej strony, kiedy firma nagradza osiągnięcia swoich pracowników, równanie się zmienia. Pracownicy zasługują na to, aby wiedzieć, że liczy się to, co osiągają dzięki godzinom spędzonym w pracy, a nie sama ich obecność.

  2. Nie czekaj
    Niestety, wiele firm rozumie, że zaangażowanie pracowników jest ważne, ale nigdy nie zabiera się za wdrażanie polityki mającej na celu jego promowanie. Powodem może być to, że nie uważają, iż nowe polityki są w ich budżecie, że mają inne priorytety, które są na pierwszym miejscu, lub wiele innych powodów.

    Faktem jest, że brak zaangażowania to zbyt duże ryzyko, by je ignorować. Szczęśliwi, zaangażowani pracownicy wnoszą wiele do wyniku finansowego, podczas gdy ich niezaangażowani odpowiednicy kosztują zbyt wiele, zarówno pod względem finansowym, jak i wydajności.

    Istnieje wiele działań, które możesz podjąć, aby promować zaangażowanie w swojej organizacji. Nie musisz zaczynać od gruntownych zmian w polityce. Zacznij od wprowadzania małych, ale znaczących zmian, a impet, który zbudujesz, będzie napędzał organizację we właściwym kierunku.

Pamiętaj: zaangażowanie pracowników to największy kapitał, jaki może mieć firma.

Współpraca Post

Aarti Ohri - Calibre Office Furniture & Benjamin Kulakofsky - Interact

Autor

Kacper Wojda

Właściciel firmy produkującej artykuły biurowe, Poznań.

Zobacz również

Kontakt

Tel: 595-968-789

E-mail: kontakt@info-komputery.pl

ul. Biała 25

00-009 Warszawa